fredag 8. mars 2013

Kakebordet

Hei og hopp!

I kveldens innlegg blir det bilder fra kakebordet vi hadde i dåpen.

Jeg ville at kakene skulle "matche" litt i farge og stil så jeg laget en sjokoladekake med lys rosa marsipan.



Den hvite damen var formet som en bok, trukket med ekstra hvit marsipan og pyntet med to bilder av dåpsbarnet fra hun var 6 dager. Det ene bildet var det samme som ble brukt på invitasjonene :)



I tillegg til bildene ble den pyntet med ett sovende dåpsbarn i marsipan samt lekeklosser i marsipan 
hvor det stod: "Gratulerer med dagen Emma Sofie"


Kransekaken bestilte jeg ferdig, men uten pynt. Deretter satt jeg selv på smellbonbons og barnevogner laget av samme lyserosa marsipanene som ble brukt på de to andre kakene.







I tillegg hadde jeg laget sjokolademousse i små glass. Disse knyttet jeg rosa silkebånd rundt med en etikett som fortalte hva som var oppi glassene :)




Cupcakes hører alltid med. Disse ble pyntet med lyserosa perlemorsglasur, sølvperler og små barneføtter av sukker.






I tillegg til alt dette hadde svigermor bakt 2 ostekaker... Så det var nok søtsaker kan man si ;)

Håper du nyter fredagskvelden.

Stor klem fra Helene

2 kommentarer:

  1. Så utrolig fint og inspirerende!! Hvor har du kjøpt de fine klosse-uttrykkerene fra?=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :) Jeg husker faktisk ikke. Har vært innom og bestilt fra så mange ulike sider, men den er kjøpt på nettet på en norsk kakeside... Bare å søke litt rundt så finner du den nok. Lykke til :)

      Slett