mandag 25. juli 2011

«Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk»

Det har vært stille på bloggen en stund nå. Som så mange andre har jeg vært i sjokk. Det som har skjedd er helt uvirkelig og ubeskrivelig tragisk.

I kveld har jeg gått i fakkeltog sammen med tusenvis av andre nordmenn. Jeg synes det er rørende og flott å se hvordan alle står sammen i en slik situasjon. Jeg er stolt av å være norsk og jeg er stolt over kongefamilien, statsministeren og redningsmannskaper som jeg synes har gjort en formidabel innsats de siste dagene.



«Selv i sin dypeste sorg blir ikke nordmennene hysteriske. De motsetter seg hatet. Det er fantastisk å se hvordan politikere og hele landet reagerer. De er triste til den dypeste tråden av sin sjel. De gråter med verdighet. Men ingen sverger på å ta hevn. Isteden vil de ha enda mer menneskelighet og demokrati. Det er en av de mest bemerkelsesverdige styrkene til dette lille landet», skriver en journalist i en tysk avis. 


La oss fortsette å stå sammen i sorgen. Lyset er tent for ofrene og de etterlatte også i kveld.


De varmeste klemmer fra Helene







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar