fredag 13. mai 2011

Vakre Amsterdam

Da er vi tilbake fra vakre Amsterdam. Vi har hatt 3 helt fantastiske dager med nydelig vær og masse god mat og drikke.

Vi landet på Schipol rundt kl 1215 på tirsdag og tok toget rett til sentrum. Etter å ha sjekket inn på hotellet vandret vi rundt i byen og så på livet. Om kvelden ble det middag på Hard Rock Cafè.

Siden vi stod tidlig opp for å reise var vi ganske så sliten når kvelden kom. Etter middag kjøpte vi med oss jordbær og bringebær på hotellrommet og så slutten på MGP fra sengen. Herlig.

Neste morgen tok vi toget til Keukenhof hvor vi hadde en kjempefin dag.

Dette var en helt nydelig park med masse fine blomster. Vi var der på slutten av sesongen så endel av tulipanene var allerede avblomstret.

Ut på ettermiddagen tok vi toget tilbake til Amsterdam. I går begynte vi dagen med en kjempegod frokost på en utrolig koselig cafè/restaurant som het L`Opera Cafè. Senere på dagen ble det kanalcruise og handling av blomsterløker på blomstermarkedet (mer om de i morgen).

Resten av ettermiddagen satt vi i solsteiken og nøt ett glass champagne og en bedre middag før vi tok toget til Schipol og flyet hjem igjen.

Amsterdam er en by som anbefales på det varmeste!